Wat kan Ina Somsen, professional organizer, voor u doen ?


OPRUIMEN
Ik help u met het opruimen van bijvoorbeeld uw garage, uw zolder, uw boeken- of klerenkasten, of zelfs uw keuken en woonkamer. Daarbij kijken we eerst wat er weggegooid kan worden en wat bewaard moet blijven. Daarna gaan we bekijken hoe dat, wat bewaard moet blijven, zo kan worden opgeborgen dat het logisch en overzichtelijk is, en daardoor terug te vinden. Liggen ook de foto's van de laatste vijf vakanties nog steeds in schoenendozen? Ik zorg er voor dat u de schoenendoos leeg terugkrijgt, en uw fotoalbums gevuld.

ORGANISATIE HUISHOUDEN
De meeste vrouwen blijven tegenwoordig na de geboorte van de kinderen parttime werken. De overvolle agenda's van ouders en kinderen moeten op elkaar worden afgestemd. Daarbij kan ik u helpen hoe u dit zo efficiŽnt mogelijk organiseert.

VERHUIZING EN BOEDELSCHEIDING
Verhuizingen zijn voor veel mensen een ramp. Daarbij kan ik u begeleiden en zorgen dat uw verhuizing zo soepel mogelijk verloopt. Ook beslissingen over het wel of niet meenemen van spullen, inboedel e.d. naar uw nieuwe woonruimte nemen we samen. Als u zelf of uw ouders verhuizen naar een senioren woning, kan niet alles meegenomen worden en moet u besluiten nemen over het wegdoen van meubilair. Daarbij kan ik u helpen dit weloverwogen te doen. Na het overlijden van uw ouders moeten er, samen met de andere familieleden, beslissingen worden genomen over de spullen van vader en moeder. Ik kan, als neutraal persoon, helpen deze vaak emotionele momenten te begeleiden.

ADMINISTRATIE
Uw administratie is door de jaren heen in een grote doos terecht gekomen? Ik help u om dit overzichtelijk in mappen te doen. Ook de documenten in uw computer moeten zodanig worden opgeslagen in een mappenstructuur dat u ze terug kunt vinden. Het invullen van allerlei formulieren is voor veel mensen een hele opgave. Voor een professional organizer is het dagelijks werk.

SAMENVOEGEN HUISHOUDENS
Gaan jullie samen wonen en hebben jullie allebei je eigen spullen? Je hebt geen twee tafels en dubbel servies nodig. Hoe ga je dit oplossen? Samen kunnen we bepalen wat wel en wat niet meegaat naar de nieuwe situatie.

BEDRIJVEN
Uw bedrijf heeft in korte tijd een enorme groei doorgemaakt, doordat u bijv. een nieuw product op de markt heeft gebracht. U bent enorm druk met klantenbezoek en u heeft geen tijd om uw administratie bij te houden en u loopt enorm achter. De werkplekken moeten worden uitgebreid en uw administratie moet goed gearchiveerd worden. Een bezoek van een organizer kan uitkomst bieden.

Ook uw bedrijfsverhuizing kan ik voor u organiseren. U kunt zich blijven bezighouden met de basistaken van uw bedrijf, en uw klanten, terwijl ik voor u de verhuizing begeleid en regel. Na de bedrijfsverhuizing of heropening van uw zaak wilt u graag een feestje geven. In deze toch al drukke periode van herindeling kan ik voor u uw openingsreceptie regelen.

SECRETARIAAT EN NOTULEREN
U bent een kleine ondernemer en heeft af en toe behoefte aan een secretaresse die bijvoorbeeld 1 keer per 2 weken uw zaken ordent en archiveert. Met mijn jarenlange ervaring als (directie)secretaresse kan ik u in beperkte tijd helpen. Ook het notuleren van vergaderingen is voor mij routine.